روش استفاده از آداپتور بجای باتری

دسته بندی :الکترونیک 31 مرداد 1401 adminwebsite 319
روش استفاده از آداپتور بجای باتری

اگر شما امکان استفاده از برق دارید می‌ توانید از روش استفاده از آداپتور بجای باتری بهره ببرید. از آنجایی که امروزه استفاده از آداپتور ها در مقایسه با باتری ها از نظر اقتصادی به صرفه تر است بسیاری از افراد ترجیح می‌ دهند از روش استفاده از آداپتور بجای باتری استفاده کنند. شما می توانید آداپتور با ولتاژ و جریان مورد نیاز را فراهم کرده و متصل نمایید، اما توجه کنید که ولتاژ دقیقا باید به همان میزانی باشد که بر روی دستگاه مورد نظر نوشته شده است. البته مقدار آمپر اهمیتی ندارد و اگر دستگاه شما ۱۲ولت و یک آمپری بود شما می‌ توانید ۱۲ ولت و ۱۰۰ آمپری به آن متصل نمایید، اما باید ولتاژ مورد نظر دقیقاً برابر ولتاژ مورد نیاز برای دستگاه باشد. همچنین اگر بر روی دستگاه میزان ولتاژ مورد نیاز نوشته نشده است شما باید بر روی باتری میزان ولتاژ را بخوانید احتمالاً میزان ولتاژ بر روی باتری درج شده است.

ویژگی های فنی آداپتور

آداپتور ها انواع مختلفی دارند که براساس ظاهر و مدل تغذیه تقسیم بندی می شوند. اداپتور های دیواری یک نمونه از کارهایی که از لحاظ ظاهر دسته بندی شده اند و به صورت مستقیم به پریز برق متصل می شوند. نوع دیگری از آداپتور ها رومیزی یا بین راهی هستند که برخلاف آداپتور های دیواری نیاز به کابل برق و جداگانه دارند تا بتوان آن ها را به پریز برق متصل کرد. آداپتور های صنعتی نوع سوم هستند که در شدت جریان های بالا استفاده می‌ شوند و بدون پوشش می باشند.‌ قیمت آداپتور های صنعتی در مقایسه با سایر آداپتور های دیگر ارزان تر است. آداپتور ها از لحاظ مدل تغذیه به انواع سوئیچینگ و ترانسی تقسیم بندی می شوند. مدل ترانسی آداپتور وزن بیشتر و اندازه بزرگتری دارند و به جهت شدت جریان های پایین و به صورت دیواری عرضه شده اند.

باتری چیست

باتری از اتصالات خارجی و چند سلول الکتروشیمیایی تقسیم بندی شده است که برای تامین انرژی بسیاری از تجهیزات مختلفی مانند تلفن های همراه و… بهره برداری می شود. باتری قادر به تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی است و این کار را با انجام واکنش شیمیایی در درون خود انجام می دهد. باتری ها در اندازه و اشکال مختلفی تولید شده اند، به طور مثال برای تامین انرژی ساعت مچی یا تلفن های هوشمند سلول های مینیاتوری کمک گرفته شده و باتری های دیگر نیز به صورت لیتیوم یونی یا باتری‌ های بزرگ اسید و سرب در وسایل نقلیه استفاده می شوند.

adminwebsite

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با محصول مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
0